Finns det krångelfria konferensrum?

Ja, det gör det faktiskt!

Har du varit med om att ljudet in konferensrummet inte fungerar någon gång? Eller att skärmen plötsligt inte vill starta?
Hur hög kvalitén på ljud och bild är, samt enkelheten och användarvänligheten i att visa presentationer, spela upp video och dela skärmar med varandra kan faktiskt vara avgörande för hur effektiva möten blir.

Så, hur fungerar då dessa nya krångelfria konferenssystem?

  1. Varje konferenssystem har en egen mailadress som du lägger till i mötesinbjudan när du bokar ett teamsmöte, när mötet är bokat får du tillbaka en bekräftelse av konferenssystemet att rummet är bokat.
  2. När du sedan ska starta mötet går man fram till touchskärmen som ingår i systemet och trycker starta mötet och mötet är i gång! En enda knapptryckning!
  3. Hur vet du när konferensrummet är ledigt? Enkelt! Du lägger till konferenssystemets mailadress i din Outlook-kalender och ser alla möten som är planerade!
  4. Vad krävs för att dela din skärm när du sitter i konferensrummet? I systemets skärm finns det en medföljande kabel som man kan plugga i och dela skärm, men smidigast är att använda en trådlös dongel med endast en knapp för delning av din skärm. Vi rekommenderar även att man har två skärmar så man kan se alla deltagare på ena skärmen och det som delas på den andra för att få ett så personligt möte som möjligt.
  5. Är det inte svårt att höra alla deltagare i ett större konferensrum? Svaret på denna fråga är att man måste anpassa storleken på konferenssystemen till rummet där de ska stå, i de mindre systemen sitter mikrofon, högtalare och kamera i en enhet vilket fungerar utmärkt för mindre rum, men har man stort/avlångt konferensrum krävs det andra lösningar.

I de större systemen ingår två trådlösa mikrofoner som läggs ut på konferensbordet vilket möjliggör bra hörbarhet även i stora och långsmala konferensrum, samt att de har en kraftfullare kamera som kalibrerar sig vid start och söker fokus på personer i rummet.

Hur ofta och hur krångligt är det att uppdatera och sköta om systemen? Svaret är enkelt – du behöver inte göra någonting, alla system som säljs av TriaTech läggs till i en portal där TriaTech kan uppdatera och sköta om systemen på distans.

Behöver du hjälp att välja system samt konfigurering/uppsättning av hör av dig till oss på TriaTech!

Over and out hörs hej

/Donnie

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Relaterade stories

Denna webbplats använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Läs Integritetspolicyn.